Обратно към категорията

Вицепремиерът Караджов: АПИ да не може да поддържа републиканската пътна мрежа

Добавено на: 03.04.2022 12:46
Снимки: от профила на вицепремиера Гроздан Караджов
   

АПИ да не може да поддържа републиканската пътна мрежа, заяви в личния си профил във Фейсбук вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. Близо 280 недовършени обекти – магистрали, пътища, тунели и мостове, са „хванати“ в юридически капан, тъй като има действащи договори само за текущ ремонт. „Очакваме НС да разгледа решението бързо, за да можем законно да поддържаме пътищата, докато изберем с конкурс новите изпълнители, както и да довършим започнатите ремонти“, казва вицепремиерът. Ето и цялото му изявление:    

От седмици всеки ден получавам десетки сигнали от пътуващите шофьори, че обходният път за тежкотоварните автомобили през прохода „Витиня“ е в критично състояние. Снимките и видеата, които ми изпращате, показват кратерите, в които камионите над 12 тона буквално пропадат. Късат горивни резервоари, чупят картери, а стават и транспортни произшествия. Този проблем ми е като камък на шията!

Искам да обясня защо се налага тежкотоварният трафик да слиза от магистралата и да минава по стария път през Витиня, както и защо не ремонтираме този разбит участък.

Причината е тежка повреда на виадукта на магистрала „Хемус“ при 34 км. От над 18 месеца на този мост е скъсан ригел – критичен елемент за конструктивната стабилност на цялото съоръжение. На видеото и снимките ще видите, че той е с нарушена стоманобетонова конструкция, намалена якост на бетона, оголена и корозирала армировка. С установяването на проблема през 2020 г. тежкият трафик е бил отклонен по стария път, защото е изключително опасно и рисковано да бъде оставен да минава по този виадукт. Има риск съоръжението да рухне, а заедно с него - и дясното платно на този сектор от моста. Затова се налага да използваме обходния маршрут.

И както се случва в такива случаи – всяко зло не идва само. Освен аварията и дългото забавяне на ремонта, в момента сме с вързани ръце и чисто юридически. Защото укрепването на гредите, предхождащо ремонта на ригела, е започнало през есента на миналата година по действащия договор за текущ ремонт и поддръжка на автомагистрала „Хемус“, по който нямаме правно основание да извършваме основен ремонт. И днес няма длъжностно лице, което да разпише възлагане на ремонта на ригела,  без да наруши закона. В подобно положение са и още 278 недовършени обекта – магистрали, пътища, тунели и мостове, които са „хванати“ в този юридически капан.

Затова следващите две седмици са ключови за поддържането на републиканските пътища. Внесохме в Народното събрание доклад, в който се предупреждава за опасността АПИ да не може да поддържа републиканската пътна мрежа. Очакваме НС да разгледа решението бързо, за да можем законно да поддържаме пътищата, докато изберем с конкурс новите изпълнители, както и да довършим започнатите ремонти.  

Дотогава единственото, което можем да направим, е да изкърпваме аварийно зейналите дупки по обходния път. Това е палеативно решение и знам, че за всички, които пътуват през участъка, не е никакво решение. Надявам се до две седмици решението на НС да е факт и истинските ремонти да започнат!

Извинявам се на всички, които търпят последиците от забъркания правен хаос с поддръжката на пътищата в страната“, казва още Гроздан Караджов.


Вижте оше

 

Напиши коментар

Клик за нова
Попълнете всички полета!

Няма публикувани коментари. Публикувай първия коментар!

Реклама

Банер 1

 

Времето в Ямбол

Видео

Първа пенсионерска Спартакиада в Тунджа
Вие се съгласявате с нашите бисквитки, ако продължите да използвате този уебсайт. Повече информация
 Настройки на "бисквитките"   Приемам!